vrijdag 24 april 2015

Vrijdag 24 april - Athene - Amsterdam - Giessenburg

De laatste dag van de rondreis door Griekenland.

Deze dag zijn we gezamenlijk met de metro naar Keramikos gegaan. Voor de jaartelling was deze wijk bekend om de pottenbakkers. Zij konden onder andere voorzien in het levensonderhoud door de verkoop van potten en kruiken voor de begraafplaats die aan de wijk grensde. Deze begraafplaats hebben we bezocht.

Mede omdat op deze oudste begraafplaats van Athene graven te zien zijn van ver voor de jaartelling. Daarbij is het een echte necropolis; een stad van doden.
Na de bezichtiging hebben we enkele verzen gelezen uit 1 Korinthe 15. De dood die overwonnen is door Christus.

Hierna hebben we een bliksembezoek gebracht aan de synagoge in Athene. We mochten 5 minuten binnen kijken. Paulus heeft hier meer tijd voor gehad en kon in gesprek gaan om aan te tonen, dat Jezus de Christus is.

Aansluitend hebben we koffie gedronken op een terras van een typisch Grieks café en ons begeven naar Monastirakiplein. Daar kreeg iedereen de middag vrij.

De terugweg is of per metro of per taxi gebeurd. Voordat een ieder de koffer pakte en op de bus wachtte die ons naar het vliegveld zou brengen, werd een bezoek gebracht aan de supermarkt tegenover het hotel. Eten inslaan voor de terugreis.

Om 20.40 uur gaat vlucht HV6868 naar Amsterdam om daar om 23.02 uur te landen. Hopelijk tot in Nederland. Wij kijken in ieder geval terug op een fijne en bovenal gezegende reis. Gods nabijheid en leiding was telkens merkbaar. Ook voor de terugreis is Hij degene op wie wij vertrouwen.